Oljna kadulja ali latinsko ime salvia hispanica – ali najbolj preprosto CHIA, zaklad med superživili.

Chia semena izhajajo iz Srednje in Južne Amerike, uporabljali pa so jih že Inki in Maji. Ker so nabita s številnimi izjemnimi in telesu potrebnimi snovmi, so imele v njihovem času večjo vrednost kot zlato. Bojevniki pa so jih jedli za dvig energije pred bitkami, zato ni naključje, da »chia« v majevskem jeziku pomeni moč in vzdržljivost.

Chia semena so v samem VRHU SUPERŽIVIL, ker so nabita z omega 3 in omega 6 maščobnimi kislinami, beljakovinami, antioksidanti, vitamini in minerali ter topnimi vlakninami. Chia semena so zaenkrat najbogatejši vir rastlinskih omega 3 maščobnih kislin med poznanimi rastlinami na svetu, saj imajo kar dvakrat več beljakovin kot katerakoli žitarica. Vsebujejo celo dvakrat več omega 3 maščobnih kislin kot atlantski losos!

Obenem se ponašajo še s trikrat več antioksidanti kot borovnice, petkrat več kalcija kot mleko, dvakrat več kalija kot banana in trikrat več železa kot špinača. Ta drobna semena vsebujejo še fosfor, kalcij, kalij, magnezij, železo, natrij, cink, mangan in niacin ter vitamine A, B1, B2, B3, B6, B8 in E.

In še! Chia semena imajo nizek glikemični indeks in ne vsebujejo glutena, zato so primerna za ljudi s celiakijo.

Učinkovitost chia semen:

  • ob stiku z vodo se obdajo z gelom in njihov volumen se poveča, zato imamo hitreje občutek sitosti,
  • pomagajo pri čiščenju telesa, saj se v črevesju napihnejo in ga pomagajo očistiti in na ta način pomagajo uravnavati telesno težo,
  • odlična so za športnike, ker pripomorejo k hidraciji telesa in elektrolitskemu ravnotežju, zaradi česar so dobra izbira za regeneracijo mišic po vadbi,
  • podpirajo zdravje srca,
  • pomagajo pri zniževanju krvnega tlaka,
  • uravnavajo krvni sladkor, upočasnjujejo namreč presnovo ogljikovih hidratov v sladkorje, zato so odlična za diabetike,
  • so lahka za prebavo in ne povzročajo težav v želodcu; obenem pa so tako majhna, da jih pred uživanjem ni treba mleti,
  • napolnijo z energijo, saj so med najmočnejšimi naravnimi viri čistih proteinov,
  • delujejo tudi lepotno: krepijo lase in čistijo kožo ter ji dajejo nov sijaj,
  • okrepijo imunski sistem,
  • antioksidanti v njih pomagajo proti staranju in razvoju rakavih obolenj,
  • delujejo protivnetno, najbolj pomagajo ljudem, ki trpijo zaradi bolečin v sklepih,
  • olajšajo menstrualne težave ter prehod v menopavzo,
  • pomagajo proti strjevanju krvi in pri njenem redčenju.

Uporaba

Zmešate jih lahko v smutije, jogurte, solate, namaze. Kjerkoli že jih boste uporabili, bodo poskrbela, da boste imeli občutek sitosti še več ur dolgo.
Vmešate jih lahko celo v sladice (ne spreminjajo okusa jedi!), in sicer NAMESTO JAJC, saj so izvrstni nadomestki masla in jajc. Namesto enega jajca vmešate žlico semen, ki jih prej za deset minut namočite v vodi.

Opozorilo

Če jemljete zdravila za redčenje krvi ali ste občutljivi na gorčična semena, se pred uživanjem vsekakor posvetujte s svojim zdravnikom.
CHIA SEMENA – boste svojemu telesu privoščili zakladnico zdravja?